tisdag 5 april 2011

Det är som det är

Har försökt att formulera ett inlägg länge som handlar om alla känslor som kommer upp nu när jag läser en kurs i specialpedagogik. Det vill sig dock inte riktigt. Så det får ni ha ett par dagar till att se fram emot. Istället får ni en personlig lista över mitt liv just nu:

Just nu

Läser: ”Vänner för livet” av Per Hagman och ”I syrenernas tid” av Inger Wikström-Lindgren.

Ser: Oftast DVD:er på kvällarna; i förrgår ”Mona Lisas leende”, igår ”Mammut” och ikväll blir det ett par avsnitt ”L word”

Pysslar: Photo pearls. Just nu ett porträtt av någon som jag beundrar. Vem är hemligt.

Äter: Det har blivit mycket kyckling med rotfrukter på senaste.

Bakar: Brownies.

Sover: Bra.

Kläder: Klänning idag, och nästan alltid annars.

Reser: Inte längre än till Stockholm. (Men det blir Köpenhamn och Paris så småningom.)

Lyssnar: På Sveriges Radios poddar i iPoden och på Säkert! och annat enkelt och svenskt i datorn.

Dansar: Mindre än jag vill.

Pluggar: Specialpedagogik.

Irriterar: Telefonförsäljare, och att jag svarar och sedan inte kan säga nej.

Tränar: Löpning.

Spelar: Flöjt och ”We love Katamari”.

Skriver: Försöker att komma igång igen, men det går segt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar