fredag 5 november 2010

Fredagskänslan

Så var det fredag igen. Finfredag. Jag har tappat fredagskänslan någonstans så de senaste veckorna har jag försökt att klä mig lite finare och upprepa för mig själv: ”Det är fredag, så underbart.” Det fungerar väl delvis kan jag rapportera. Det som kämpar mot min fredagskänsla är dels att jag alltid är så trött på fredagar efter att ha kämpat på hela veckan och så är det stressen över att ytterligare en vecka gått sedan förra fredagen, min tidspessimism får vatten på sin kvarn. Nu ska jag åka iväg över helgen och då blir känslan ännu mer dubbel. Jag ska hinna med tåget ikväll och vet att det jag inte får gjort idag kan jag inte jobba ifatt eftersom jag kommer att vara någon annanstans. Veckan i övrigt har varit ganska så krävande på det psykologiska och känslomässiga planet så det är säkert därför mitt kontrollbehov härjar fritt och får med sig sin polare stressen på tåget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar