lördag 10 november 2012

Ett avskedsbrev

Kära Coca-Cola Zero.

Du har varit någon som jag sett ner på av diverse anledningar, till exempel den sexistiska reklamen som de brukar köra på bion och för sötningsmedlet som är allt annat än nyttigt.

Men så en dag föll jag för dig. Allt tack vare en James Bond-profil på burken och ett sug efter koffein och kolsyra. Vi inledde ett passionerat förhållande även om jag var medveten om att det inte skulle hålla i längden och en oro väcktes i mig. Jag var orolig att mitt beroende av dig skulle leda in mig på andra ohälsosamma substanser så som snus och Pringels-chips. Jag satte ett datum: 9/11 skulle bli vår sista dag tillsammans. Det blev det.  Jag säger nu hej då. Och tack för koffeinet och kolsyran.

Ha det fint!
//Sara

Tack för allt och adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar