onsdag 26 oktober 2011

The night visitor

I måndags var jag på äventyr. Hoppade in i en buss klockan 18.00 som jag inte alls visste var den skulle, bara att det hade något med Anna Ternheim att göra eftersom det var hon som bjudit in mig och sisådär en femti andra. Och så åkte vi, på motorvägar, genom städer och långt ut på landet. Vi kom till en camping där en väg ledde oss till en brygga där en gammal träbåt vid namn Arona låg och vi klev ombord. En båtfärd i becksvart, iskall oktoberkväll var en upplevelse, visste inte riktigt om jag ångrade mig eller älskade det där jag satt insvept i en fleecefilt. Efter en timme tornade ett slott upp sig och mängder av tända marschaller. Vi blev ledda upp för trappor och in i en sal där Anna och Matt Sweeney satt med varsinn gitarr. Det hela mynnade ut i en konsert där vi var de första som fick höra den nya skivan. Efter var det kaffe och umgänge. Intimt och myspysigt värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar