fredag 1 februari 2013

Distraktionen

Jag är så jobbigt (men ändå lite komiskt) disträ. Igår köpte jag godis och dricka innan bion, men lämnade det på Ica. Jag tog med andra ord bara min växel och gick utan tilltugg och törstsläckare. Något som jag upptäckte först när jag slagit mig ner i biosalongen. Det är för väl att jag har världens finaste vän som tyckte synd om mig och gav mig en näve nötter, och att jag alltid har marsinpanbröd i väskan (vad annars?). Så det gick ingen nöd på mig.

Idag lämnade jag plånboken i sängen när jag gick hemifrån. Inte heller särskilt genomtänkt. Även om det med godiset i går var värre. Jag undrar var detta ska sluta. Det är bara för väl att jag inte barn. Dem skulle jag säkert också glömma överallt. Tur att det finns västar med GPS i om det någon gång skulle bli så att jag får barn att tappa bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar