söndag 10 februari 2013

Förr eller senare exploderar jag

Så jag kunde inte hålla mig längre och läste ut den. The fault in our stars/Förr eller senare exploderar jag. Det var som de sa, först skrattar en, sedan gråter en, sedan skattar en igen och när boken är utläst sörjer en. Jag förstår hajpen och att Times utsåg den till årets bästa roman förra året. Det är de här kickarna jag som bokläsare ständigt söker. Ofta kommer de från oväntade håll, som när jag läste Ut ur skuggan och trodde att jag skulle svimma över att hittat denna pärla, men ibland är det precis de där böckerna som alla pratar om, som nu.

Det bästa på lite mer intern nivå för min del var att ordet (begreppet) hamartia var med inte mindre än fyra gånger och att Augustus Waters misslyckades med sin uppkörning tre gånger. Inte konstigt att jag klickade så hårt med den här romanen.

(Don't mind min kassa bildredigering. Att jag är i desperat behov av nya glasögon är uppenbart, minst sagt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar