lördag 22 september 2012

Britney 2.0

Yes, det känns som om det är dags att kommentera den känslostorm som den här veckans avsnitt av Glee var. Helt kort: För ganska exakt två år sedan gjorde Glee ett Britney-avsnitt. Det var asbra. Nu var det dags igen och handlingen gick (i min värld) ut på att Brittany saknade sin flickvän Santana (som går på college) jättemycket och blev samtidigt kickad från cheerleadingen. Detta ledde till ett sammanbrott á la det som Britney fick när det begav sig; ni vet hon rakade av sig håret, attackerade paparazzi, drack ur två enorma kaffemuggar samtidigt och gjorde tafatta framträdanden där hon lipsyncade. Allt detta gjorde käraste Brittany också i avsnittet, mer eller mindre (hon lyckades bli stoppad innan håret åkte). Men hon kom tillbaka. Precis som Britney också gjorde.. Men när avsnittet tonade ut saknade hon fortfarande Santana, liggandes på sin säng stirrandes på iChat-fönstret där Santana var hopplöst utloggad. Allt detta till Everytime som i sig är en väldigt väldigt sorglig låt. Och världen översvämmades av Brittana-shippertårar.

Jag har fortfarande inte riktigt landat. Därav allt återberättande. Men det går lugnt att säga att jag är med på tåget igen, mer med än på mycket länge. Dessutom verkar det som om serien har fått lite kontinuitet, men jag vågar inte hoppas på för mycket angående det. I det här avsnittet fick i alla fall Naya (Santana) vara med en liten stund, i ett Skype-samtal, men jag saknar henne! Massor, mer än jag trodde (men fortfarande inte lika mycket som Brittany saknar).
Sammanfattningsvis: Mycket skratt och tårar. Och om det inte fortsätter så här bra resten av säsongen, kommer jag att slå någon med ett paraply.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar