onsdag 30 januari 2013

Huuda!

Saknar ni lite finsk topplistemusik här? Även om inte, lyssna på det här. Haloo Helsinki är lite som The Sounds på finska. Elli är den finska motsvarigheten till Maja. Det syns ju lång väg. Visst att jag skrattade lite första gången jag hörde dem pga att jag inte kan finska och inte riktigt har hört något annat än tango sjungas på finska så det var ovant. Men det lade sig och nu diggar jag det.



Det kanske ändå är bäst att erkänna att jag ibland sjunger 'hora hora' i refrängen. Det är inte okej, jag vet. Huuda betyder 'skrika', så det så.

Okej, ett erkännande till: Att jag tycker om dem kan bero lite lite lite på att någon jag gillar har dem som sitt favoritband. Men det är i så fall bara lite därför.

Detta är mitt åttonde inlägg i #blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar