måndag 28 januari 2013

Snuskskrivaren

Mitt skrivande är lite spännande just nu. Jag skriver inte jätteofta längre men försöker avsätta några timmar varje vecka. För snart ett och ett halvt år sedan bestämde jag mig för att lära mig skriva sexscener och somras började det lossna på riktigt. Jag fann mig själv mitt i trenden med erotisk romance. Jag hade aldrig trott att jag skulle skriva romance, men så har det blivit och det verkar bli ett helt romanmanus. Mycket beror det i och för sig på att jag saknar bra och normkritisk romance, än att jag vill följa i Halequin-böckers och E.L. James spår.

En annan sak som jag velat bli bättre på att skriva är noveller och jag försöker att, när jag börjar, inte begränsa mig till någon genre. Grejen är bara den att hur jag än kämpar emot går mina noveller alltid över i sexscener. Antingen har jag kämpat lite för hårt på detta med att skriva erotiskt i mitt romanprojekt eller så tänker jag bara alldeles för mycket på sex. Det börjar bli irriterande. Jag vill bara skriva om en farbror med vardagsproblem som att han får kardemumma i semmelbullen trots att han tydligt sa till kvinnan bakom disken på konditoriet att han ville ha utan, men vem lyssnar på en gammal farbror? Nej, det är bara sida upp och sida ner av sex, sex, sex. Det är som att öppna Pandoras ask. Kanske är det bara så att jag hittat min genre.


Det här är mitt sjätte inlägg i #blogg100.

1 kommentar:

  1. Heja heja! Tycker det låter himla härligt faktiskt.

    SvaraRadera