torsdag 24 januari 2013

Velandet

Jag är envis som satan och har svårt att släppa saker när jag fått dem på hjärnan. Men samtidigt är jag väldigt velig, så pass att jag ett tag körde på "Tärningsspelaren"-metoden. (Oerhört otäck bok! Men bra, så tips.) Jag gick helt enkelt till leksaksaffren och köpte tärningar och lät dem göra oviktiga val som jag hakat upp mig på. Nu händer det inte lika ofta dock eftersom jag ofta insåg när jag slagit tärningen att det trots allt var så att vissa alternativ var mer aktuella än andra och slog om flera gånger och kände mig ändå aldrig riktigt nöjd.

Just nu velar jag över en iPad. Saken är den att mina föräldrars födelsedagspresent till mig i år var en iPad som jag skulle få välja ut själv efter mina behov. Det var för tre veckor sedan idag och än är ingen padda beställd. Jag har inte ägt någon surfplatta tidigare vilket innebär att jag har lite svårt att ha något att utgå ifrån. De senaste dagarna har jag i alla fall avancerat lite och jag börjar känna att jag har lite koll efter att ha plöjt sida efter sida med recensioner, varit på macoteket och pillat, känt och tittat, tjatat sönder mina vänners trumhinnor och jämfört priser. En sak som satt lite käppar i hjulet är att jag från början ratade mini-varianten men mer och mer börjat inse att den är den jag borde ha, främst eftersom jag har en macBook air som jag tänker fortsätta använda och ta med mig utanför hemmet för att kunna skriva på. Skillnaden i storlek är inte särskilt stor mellan "normal"-paddan och min lilla luft-mac och då undrar jag om inte den lilla och smidigare iPad mini passar mig bättre. Men jag vet inte. Upplösningen är dålig i jämförelse, vilket gör att text ser lite suddig ut. Det är dumt eftersom min syn överlag är ganska dålig och jag gärna vill läsa böcker på den. Jag bara kan inte ta ett beslut. Det slutar dessutom inte bara vid valet av modell, sedan ska det bestämmas vilken färg, hur mycket minne och om det bara ska vara wifi-uppkoppling eller 3G/4G också..

Det finns så mycket annat som jag skulle kunna lägga min tankeenergi på istället för detta materiella dilemma. Nu börjar jag dock ledsna, så innan måndag borde en beställning vara lagd.



Det här är inlägg två i #Blogg100.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar