tisdag 1 januari 2013

10-1 2012

Det blev lite mycket igår och jag kom inte riktigt till att redovisa min topp 10 över mina favvo-låtar 2012. Här är de!

10.
You don't own me - Leslie Gore

Jag upptäcker ny gammal musik varje år. Det här var årets främsta 60-talspärla.

9.
Du är på repeat - Little Marbles

Det har varit en person som gått på repeat mycket i mitt huvud i år. Plus att jag älskar den här videon och brudarna i den.

8.
Heartbroken people - To all my friends

En annan sak som präglat 2012 är alla krossade hjärtan. Då har den här tröstat.

7.
White blank page - Mumford & Sons

Ytterligare en låt om uppbrott och krossade hjärtan.

6.
Somebody that I used to know - Gotye feat. Kimbra

Det kan inte ha varit en slump att en av årets största hits var en göra slut-sång.

5.
Closer - Tegan & Sara

Det här kan vara deras bästa, någonsin. Min kärlek till den här låten är större än en blåval.

4.
Only if for a night - Florence + the Machine

En sång om att möta sitt farmors spöke i en dröm. Ett litet tema men en stor sång. Om jag kunde hjula skulle jag göra det till dess ära.

3.
Love love love - Of Monsters and Men

Ja, den handlar också om när kärleksrelationer tar slut.

2.
A case of you - James Blake

Det var såå nära att den här tog guldplatsen. Den är till Karin.

1.
Shake it out - Florence + the Machine

Låten som beskriver mitt år som pendlat mellan dans och eufori, och att kämpa mot demonerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar