söndag 27 maj 2012

ESC

Jag trotsade hostan igår och begav mig för att se på Eurovision-finalen med en hög fina människor. Vi körde med score boards och hela köret. Satte egna poäng och tippade en topp fem. Vi kan ju säga så här, av åtta personer satte sju rätt vinnarlåt haha. Så här koncentrerad var Josefina:

Fina Josefina!

 När eftertexterna rullat och vi hade flailat en stund kom vi på att vi skulle fortsätta fira på nation. Så efter en snabb sväng hem (klockade 15 minuter blankt) för att hämta plånkish som jag glömt, satte vi oss i två taxibilar med destination downtown. Väl på dansgolvet har jag minnesfragment av att jag stod och sjöng "Ceciiiiilia" istället för "Euphoooooria". Testa själva, det går utmärkt och vips blir låten lite personligare. Idag är min hals och mina luftrör mer fucked up än någonsin. Och rösten finns inte alls. Men jag antar att det var värt det.

Och så vill jag bara påminna om när Loreen hade lockigt hår, just sayin'.





Och så slänger jag in "My heart is refusing me" som bonus. En av förra årets absolut bästa låtar. Älsk på den också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar