söndag 13 maj 2012

Trettonde maj


1. Hur gammal är du om fem år? 29 år.
2. Vem var den sista du träffade? Hen i kassan på IKEA.
3. Hur lång är du? 175 centimetrar.
4. Vilken var den senaste film du sett? Dogtooth.
5. Vem ringde du senast? Haléns kundtjänst.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? ”Jadå det är bra.” till mamma.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms för det mesta. Borde oftare ringa men har en telefonskräck som jag skjutit på framtiden att göra mig av med.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta.
10. När såg du senast din mamma? Igår morse.

11. Vilken ögonfärg har du? Blå med gula fläckar i.
12. När vaknade du idag? Kvart över sju.
13. Har du någon gång hittat en katt? Vet inte, tror inte det.
14. Vilken är din favoritplats? Gräsmattan bakom mormor och morfars hus.
15. Vilken plats föredrar du minst? Väntrum.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Någonstans i en mellanstor svensk stad med jobb, fru, ett par djur och kanske barn.
17. Vad skrämde dig som barn? Krig.
18. Vem fick dig att skratta senast? Heather Morris.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Egentligen ja, men vill säga nej. Det går ju för sjutton att köpa nya skivor på vinyl nu!
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbara (i plural).

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Antingen eller. Antingen mycket kläder eller inga alls.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två.
23. Hur många landskap har du bott i? Fyra (i Sverige, fem om jag räknar Haute-Savoie i Frankrike också).
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Nej, inte vad jag minns.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor.
26. Är du social? Hmm, jag har ett hyfsat stor ensambehov och är blyg med nya människor. Men skulle dock inte kalla mig osocial för det.
27. Vilken är din favoritglass? Någon med nötter i.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Flytta till större, boka en långresa, bygga en skola för tidigare barnsexslavar i Kambodja och spara lite.
29. Tycker du om Kinamat? Ja.
30. Tycker du om kaffe? Ja.

31. Vad dricker du till frukost? Alltid vatten. Ibland kaffe. Ibland smoothie.
32. Sover du på någon särskild sida? Vänster i så fall.
33. Kan du spela poker? Ja.
34. Tycker du om att mysa? Ja.
35. Är du en beroendemänniska? Nej, inte direkt.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
37. Vill du ha barn? Ja, även om det inte känns lika självklart längre som för ett år sedan.
38. Kan du några andra språk än svenska? Franska och engelska.
39. Föredrar du havet eller en pool? Pool.
40. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder, mat, konserter och bio.

41. Äger du dyra smycken? Ja, ett par.
42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Kaffe.
43. Vem är den roligaste människan du känner? Jag själv! (Annars Ulla, hon är rolig.)
44. Välj ett ärr på din kropp? Ett på handen som jag fick när jag sågade i mig själv på ett scoutläger.
45. Vad har du för ringsignal? ”Run the world (girls)”
46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, en scarf som jag fortfarande använder.
47. Flirtar du mycket? Nej. Men mer nu än förr.
48. Vart togs din profilbild för din blogg? Åh, minns inte nu. Någonstans med mormor och morfar i alla fall.
49. Kan du byta olja på bilen? Ja, i teorin.
50. Har du fått fortkörningsböter? Nej.

51. Vilken var den senaste bok du läste? Senaste bok som jag läste ut var ”Resten får du ta reda på själv” av Lauren Oliver.
52. Läser du dagstidningen? Nej, har ingen prenumeration längre.
53. Prenumererar du på någon tidning? Ja: Allt om mat och Skriva.
54. Dansar du i bilen? Ja.
55. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3.
56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Vad jag skulle köpa på IKEA.
57. När var du i kyrkan senast? Slutet av förra året.
58. Vad får du oftast komplimanger för? Mina kläder, eller mitt hår.
59. Vad finns alltid i din handväska? Lypsyl, telefon, pengar, nycklar, pappersnäsdukar, tuggummi.
60. Hur är du när du är nyförälskad? Ofokuserad, nervös, otålig och svårtillgänglig, men fånleende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar