tisdag 22 maj 2012

Gnäll

Jag är sjuk idag. Lite feber och mycket halsont. Egentligen skulle det väl kunna kallas lite myssjuk, om det inte vore för halsontet då. Halsont är helvetet. Jag kollar tv-serier och äter glass, är min egen mamma och förser mig. Dock att jag konstruerar ett prov också, men det fungerar ändå hyfsat att göra i horisontellt läge. Om jag bara inte vore så trött och febermosig i huvudet.

Som om inte sjukdom och ynklighet vore nog så sänds säsongens sista Glee i natt. Normalt brukar Glee få mig att klara tisdagarna (som måste vara veckans sämsta dag annars), men nu är jag mest bara rädd. Ingenting kommer att bli sig likt. Det blir alltid så i high school-serier att efter ca. tre säsonger måste formen förändras för att allt ska kunna fortsätta. Men just nu känner jag mig väldigt konservativ och vill ha det som det alltid har varit. Inget New York. Bara William McKinley High School i Lima, Ohio. Och jag vill ha kvar Santana, Rachel, Quinn, Mercedes, Kurt, Puck och Mike. (Finn skiter jag fullkomligt i.) Brittany kommer inte att ta examen. Allt pekar mot det. Och visst, jag har henne gärna kvar men det är totalt ologiskt med tanke på alla uppdrag hon har utanför skolan som hon inte hade fått engagera sig i med så dåliga betyg. Dessutom är hon medlem i frågesportsklubben Brainiacs, ba hallå. Hon är galet smart, bara på sitt eget sätt. Hon ÄR enhörningen och det är hon som lärt mig att tro på min egen magi. Vad sjutton....... Och avsnittet heter "Goodbye". Jag vill inte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar