fredag 21 december 2012

100-91 2012

Okej här kommer de tio låtarna som placerat sig längst ned på min topp 100. Fortfarande asbra låtar dock. Det har varit ett bra år, rent musik-hittarmässigt.

100.
Be Gone As Long As You Want - To all my friends

Det kommer att märkas, men To all my friends har varit en ständig följeslagare under 2012.

99.
I fell in love with a dead boy - Antony and the Johnsons

Den här låten har hängt med mig några år, sedan den var på ett blandband som jag fick av Karin när jag fyllde arton. I år fick den ett uppsving när den kom ut i live-version på albumet "Cut the world".

98.
Roadkill - To all my friends

Jag sa ju att To all my friends skulle vara med mer. Den här sången är ganska hemsk. Det hörs på titeln.

97.
Brustna hjärtans höst - Lars Winnerbäck

Winnerbäck lyckades ta sig med på listan. Jag fick tips om den här låten när jag sökte låtar om uppbrott men inte ur den vanliga "jag är dumpad, stackars mig"-synvinkeln. Den är fin. (Här är albumversionen för den som inte pallar live-inspelningar med dåligt ljud: Lars Winnerbäck – Brustna hjärtans höst)

96.
Fears - To all my friends

O ja, mer To all my friends. 

95.
The Writer - Ellie Goulding

Den här låten är lite konstig. Ibland känns den inte alls och ibland känns det så mycket att jag tror att magen håller på att pressa sig ut genom porerna.

94.
Call me maybe - Carly Rae Jepsen

Jepp, det var ett par månader innan den här låten spelades sönder helt som jag faktiskt tyckte att den var fräsch och trevlig.

93.
Bloody Mother Fucking Asshole - Martha Wainwright

Ibland är jag arg. Då behöver jag det här.

92.
Radioactive - Marina and the Diamonds

Dansa.

91. 
Winter Winds - Mumford & Sons

Den här låten passar så här års. Den ligger till och med i min julspelista. Kan sneak peaka lite med att det här inte är enda gången Mumford & Sons kommer att vara med på den här listan.

Vi ses imorgon! Då blir det 90-81.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar