torsdag 27 december 2012

50-41 2012

50.
Rosa - Little Marbles

Det här är den första låten jag hörde med Little Marbles. Den har lånat melodin från Anders Wendins "To win my love", men med en katchy text om att fånga dagen.

49.
Teenage Dream (acoustic) - Darren Criss (Glee Cast)

Glee och Darren Criss gjorde en annan version av den här låten för två år sedan och av anledningar gjorde de den igen i år i en akustisk känslosam version.

48.
I feel wrong (Homosexuality Pt. 1) - Glasvegas

Glasvegas bestämde sig för att skriva två låtar på temat homosexualitet efter att ha fått brev av fans som berättade om svårigheter de mött i sina liv på grund av sin homosexualitet.

47.
Jag ska bli starkare - Little Marbles

Bra soundtrack till filmen om mitt 2012 eftersom det handlat mycket om att bli starkare, både psykiskt och fysiskt.

46.
Skinny Love - Birdy

Det är så skört och fint. Det var det redan i Bon Ivers original, men jag är svag för den här versionen.

45.
Breath Me - Sia

Ännu en skör låt. Trots att jag inte ens sett slutscenen i den kända tv-serien då jag vet att den här låten spelas får den det att darra inombords.

44.
I thought I was an alien - Soko

Jag tänker och tror att låten handlar om tonåren. Då tror man att man är en alien, förutom när man träffar en annan alien och känner sig helt normal och som en del av något.

43.
Same Love - Macklemore & Ryan Lewis feat. Mary Lambert

Det är nu jag börjar undra varför låtar inte kommit högre upp på listan. Jag har haft en liten kampanj för att få P3 att spela den här, men vad jag vet gjorde de aldrig det. Den släpptes inför det amerikanska valet då fyra delstater skulle rösta om könsneutrala äktenskap (alla röstade för!).

42.
Lonesome Cowboy - To all my friends

En liten historia om att behöva dra ifrån sin fästmö och vara lite själv på prärien.

41.
Living Room - Tegan and Sara

Jag tänker att den här låten handlar om att bli lite besatt av någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar