tisdag 25 december 2012

70-61 2012

Då är jag tillbaka med tio låtar till.

70.
Edge of Seventeen - Stevie Nicks

Jag hittade tyvärr inget bra videoklipp, för ingen live-inspelning låter lika peppigt som studioinspelningen.

69.
All the rowboats - Regina Spektor

Regina Spektor släppte också nytt i år, men tyvärr var inte albumet lika bra som den här första singeln lovade.

68.
Little Lies - Fleetwood Mac

En modern klassiker. Härligt med 80-talsmusikvideo också.

67.
Perfect World - Gossip

Det finns en skakig video av mig från i somras när jag ger järnet till den här låten. En vacker dag när jag känner för att ge lite av mig själv kanske jag lägger upp den här.

66.
Highway Unicorn - Lady Gaga

Den här låten är den som jag kopplar starkast till euforin på konserten i augusti.

65.
Velvet Elvis - Alex Winston

Jag lade ner tre timmar på att få reda på vilken låt det här var. Jag hade bara hört några strofer och en textrad. Men tack vare internet och fina människor i andra delar av världen hittade jag rätt till sist.

64.
My body is a cage - Sara Lov

Ja, den här låten igen. Senast du såg den var tio platser längre ner.

63.
Motherland - Natalie Merchant

Motherland är en sådan låt som jag snodde från någons Spotify-lista. Jag gör mig skyldig till den typen av musikstöld ibland.

62.
Cut you out - Big Fox

Det här är en av de första låtarna som jag upptäckte 2012.

61.
Bloody Mary - Lady Gaga

Tusentals tassar i luften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar