lördag 29 december 2012

40-31 2012

Jag hade annat för mig igår och när jag väl kom hem och hade tid för att blogga var jag förkyld och trött och orkade inte. Delen av listan som skulle ha publicerats då kommer nu istället.

40.
Little Lion Man - Mumford & Sons
Helt ärligt visste jag inte något alls om Mumford & Sons innan i våras. Den här låten verkar dock vara den som flest känner till från deras första platta.

39.
All this and heaven too - Florence + the Machine
Här är ytterligare en Florence-låt som jag förknippar med cykling.

38.
Dog days are over - Florence + the Machine
Den här har hängt med ett tag. Den är världens bästa låt för löpning.

37.
Lights (Bassnectar Remix) - Ellie Goulding
Jag tror att den här var med på förra årets lista också. Kul med en remix på en låt som blivit mer populär än originalversionen.

36.
Anything could happen - Ellie Goulding
Det har uppenbarligen varit en hel del Ellie i mina högtalare i år. 

35.
Never let me go - Florence + the Machine
Bra låt, bättre än både boken och filmen med samma namn.

34.
Stronger (What doesn't kill you) - Kelly Clarkson
Det tog ett tag, men när jag väl började tycka om den, sjuton vad jag tyckte om den (och gör fortfarande).

33.
Nicest thing - Kate Nash
Jag har texten till Nicest thing på ett av mina köksskåp. Det kanske är lite konstigt och random, men jag tycker att den passar där.

32.
Sista gången - Linnea Henriksson
Den här förknippar jag med sommaren då den spelades flitigt, inte på radion men i mina spellistor.

31.
Let's have a kiki - Scisstor Sisters
Första gången jag hörde den här undrade jag om det verkligen kunde räknas som en låt. Den är lite udda, men helt galet bra och den sätter sig på hjärnan. Lock the doors tight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar