onsdag 26 december 2012

60-51 2012

Då är vi halvvägs..

60.
We are never ever getting back together - Taylor Swift

Kanske har jag redan berättat om hur jag satt i en taxi en natt i början av hösten och utbrast "Det här är mitt anthem!" och började sjunga med högt när den här låten kom på radion. Efter det har den nästan känts som hemma.

59.
Det snurrar i min skalle - Martin Senter

Bitchkram är en av de bästa filmerna jag sett i år och det här är soundtracket.

58.
You have killed me - Morrisey

Bra arg-låt.

57.
The Story - Brandi Carlile

Vet inte vad jag ska skriva mer än att den är fin.

56.
Euphoria, take my hand - Glasvegas

Jag har överlag varit på ganska få konserter i år, men Glasvegas är en av de få.

55.
Cough Syrup - Young the Giant

En del musik har jag hittat genom att Glee har gjort mer eller mindre bra versioner av dem. Den här till exempel.

54. 
Like lovers do - Heather Nova

Jag började lyssna på Like lovers do när den kom 2001 och har aldrig riktigt slutat.

53.
Säg mig var du står - Carola

Det var en trailer för en film som jag glömt bort vilken det var som fick mig att återupptäcka denna snart 30 år gamla hit.

52.
Bring down like I - Anna Ternheim feat. Max Peezay

Jag vet inte varifrån jag har fått den här inspelningen. Jag har den, men har inte sett den framföras eller hittat den på någon skiva eller på Spotify. Bra skit hur som helst.

51.
Crash into me - Dave Matthews Band

Någon sa att Dave Matthews Band är världens bästa live--band. Det vet jag inget om. Däremot vet jag att jag tackar Heather Morris och Ashley Lendzion för att jag upptäckte den här låten i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar