söndag 30 december 2012

20-11 2012

20.
Love you like a love song - Naya Rivera (Glee Cast)

Den här slår Selena Gomez original med hästlängder.

19.
Euphoria - Loreen

Det är skönt när andra också förstår vad som är bra. Dock fick jag betala Eurovision-vinsten med min röst. Den kom tillbaka efter ungefär en vecka.

18.
Boyfriend - Marina and the Diamonds

Boyfriend är den enda Justin Bieber-låt som jag faktiskt tyckt om. roligt då att Marina kommer med ett svar i form av en ny version och gör den ännu bättre.

17.
I wanna dance with somebody - Heather Morris & Naya Rivera (Glee Cast)

När den här släpptes lyssnade jag på den 82 gånger på raken under en kväll. Allt bara snurrade. Och det var nog i och för sig mycket mer känslan och situationen än låten, men den får ändå placera sig högt upp på listan tack vare det.

16.
Some die young - Laleh

Jag fick bestämma mig för att inte lyssna på den här låten tidigare i år av rädsla för att lyssna sönder den.

15.
Cosmic Love - Florence + the Machine

Jag tänker mig den här låten som mörkt lila, plommonfärgad.

14.
Spectrum - Florence + the Machine

Ibland sjunger jag med i låtarna när jag är ute bland folk. Bäst i år var när jag cyklade om någon precis när refrängen i den här satte igång och jag skrek "Say my name!!". Hoppas att jag inte skrämde personen till bestående men.

13.
This Woman's Work - Kate Bush

Väldigt skört, fint och sorgligt. Hittade låten konstigt nog genom en av deltagarna i polska idol, så kan det gå.

12.
Yeah yeah yeah - The Sounds

Förra året släppte The Sounds en ny skiva och den här singeln släpptes i början av året och jag pulsade runt i snön och sjöng "yeah yeah yeah" och det kändes som om jag var den enda i Sverige som inte glömt The Sounds. 

11.
Little talks - Of Monsters and Men

Den här låten förknippar jag med "Sissela" (som egentligen heter något annat, men som är väldigt lik Sissela Kyle och därmed fått sitt riktiga namn ersatt) och Ulla. Den är ganska sorglig och handlar om att höra röster och om att vilja hjälpa någon som inte mår bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar