lördag 22 december 2012

90-81 2012

Då kör vi plats 90 till och med 81.

90.
Have a heart  - Bonnie Raitt

Jag hade inte hört den här låten innan Anna Bergendahl drog av den i sin Idol-audition 2008. Nu är det dock originalet som gäller.

89.
The Scientist - Glee Cast

Det skär ända in i hjärtat. Den är i slutet av avsnittet där tre av seriens mest älskade par gjorde slut. Aje.

88.
Riga Girls - The Weepies

Det finns förklaringar och historier om den här låten men jag lyckas inte riktigt sammanfatta det på något annat sätt än att Ulla åkte till Riga och den här låten är bra.

87.
What the water gave me - Florence + The Machine

I våras cyklade jag mycket och då var det bland annat den här låten som höll mig sällskap. Fin video också.

86.
The Ocean - Tegan and Sara

En sång om svartsjuka.

85.
Sweet Nothing - Calvin Harris feat. Florence Welch

Det är dansa och det är Florence i drag.

84.
Americano - Lady Gaga

Jag och Annie var på en av Gaga-konserterna i Globen i augusti. Magiskt var det.

83.
I will wait - Mumford & Sons

Fint det där att orka vänta.

82.
Constant Craving - k.d. lang

Den här låten sammanfattade mitt 2011 och har fått hänga med även i år. För att det är en bra låt och för att komma ihåg hur frustrationen ledde till att saker faktiskt blev annorlunda.

81.
I hear a symphony - The Supremes

Jag minns inte om den här var med på förra årets lista. Hur som helst är den en sådan huvudet på spiken-låt när en är förälskad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar