fredag 19 oktober 2012

De heta kinderna och den flackande blicken

Tidigare i höstas såg jag en dansuppvisning där några tjejer dansade till låten Dance (A$$) av Big Sean. Den satte sig på hjärnan och jag letade upp den och lade till den i min "vardagsspellista" på Spotify. Självklart förstod jag att den inte var helt rumsren med tanke på att "ass ass ass ass ass ass ass ass" upprepas gång på gång. När jag sedan själv gick och runt och ba: "ass ass ass ass ass" och folk började undra vad det var för låt tänkte jag att jag skulle kolla upp texten lite eftersom jag ändå vill ha lite kontroll över vad jag rekommenderar till andra. Eh, jag är långt ifrån pryd och det handlar inte om det. Det handlar om att texten är så grovt sexistisk och så långt ifrån något som jag kan stå för överhuvudtaget. Jag mår illa när jag tänker på det. Ändå tänker jag lägga upp videon här. Min skämslåt, för det är inte som att jag har slutat lyssna på den. (Och för Guds skull: Lyssna/Googla inte på texten!!)




Det är nu jag känner mig som den dåliga feminsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar