tisdag 23 oktober 2012

Den jag är idag

(Jag snodde listan från niotillfem.)

Vad har du på dig?
Svart Sonia Rykiel-klänning, ljusblå spetsstrumpor, kängor och mina älskade glajjor.

Hur mår du?
Är sinnessjukt trött efter en natt när kroppen ville sova, men inte huvudet. Fick väl knappt hälften av den sömn jag egentligen vill ha för att må bra. Dessutom den där ständiga ångesten som verkar vara den här höstens signum. Annars bra, stark i kroppen och så.
Trött och mosig i motljus.

Vad önskar du just nu?
Att jag ska lägga mig ikväll, tänka att det här var en bra dag och sedan somna på stört.

Vad har du ätit idag?
En skiva mjukt bröd med smör och brieost och en clementin. 

Vad ska du göra imorrn?
Gå på föreläsningar. Kanske kapa lite på håret.

Och på söndag?
Bara ta det lugnt och läsa och se film.

Vem saknar du?
Just nu saknar jag mina fastrar, min moster och mina kusiner.

Senaste köp?
Biobiljett i söndags.

Vad skrattade du senast åt?
Jennie. För att hon är härlig.

Vad grät du senast åt?
När Kakan Hermansson berättade om dagen då hennes kusin och morfar dog och hennes syster upptäckte en knöl på halsen som visade sig vara cancer.

Vem sov du senast med?
Det säger jag inte, men det var någon som hade en anledning att vara extra glad igår.

Vad läser du just nu?
Novellsamlingen Het och läser om Catching Fire.

Senast sedda film?
Bitchkram. Älskade den så himla mycket.

Vem var den senaste som ringde dig?
Fastighetsskötaren.

Senast 3 inkomna sms?
”Haha jag hinner noog innan:-) kom om ca en halvtimme typ”
”Jag ska nog sova lite till nu”
”Försök att slappna av. Jag tycker att du är jättebra. Ring om det blir tufft.”

Vad stod de i ditt senaste skickade sms?
”Du är också bra. Kram.”

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?.  
Allison Harvard. (Hon är fotomodell.) Förutom det ingen som jag kommer på.
Allison.

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Philip.

Vart vill du åka just nu?
Till New York, Linköping, Barcelona, Rom eller Jerusalem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar